účinkují:
American University Chamber Singers
Sbor prestižní soukromé univerzity v Washingtonu D.C., vedený sbormistrem Danielem Abrahamem. Sbor několikrát koncertoval v Evropě i na mnoha akcích ve Spojených Státech (např. s National Philharmonic Orchestra).
program:
CHORAL TRADITIONAL
Ave Maria…virgo serena Josquin des Pres (c. 1450/5-1521)
Lay a Garland Robert Pearsall (1795-1856)
Abendlied, Op. 69, No. 3 Joseph Rheinberger (1839-1901)
AMERICAN TRADITIONAL/AMERICAN FOLK/AMERICANA/SPIRITUAL
Hatfield (1794) Manuscript from Newburyport, Mass.), ed. Abraham
Babylon is Fallen (1878) W. E. Chute/American Traditional
Unclouded Day J. K. Alwood (1828-1909) arr. Shawn Kirchner (b. 1970)
Ezekiel Saw the Wheel arr. William Dawson (1899-1990)
Precious Lord Thomas Dorsey (1899-1993) arr. Arnold Sevier (b. 1969)
I’m gonna sing, til the spirit moves in my heart arr. Moses Hogan (1957-2003)
Fly Me to the Moon Bart Howard (1915-2004) arr. Matt Horanzy (b. 1994)
Oh Shenandoah American Traditional arr. James Erb (1926-2014)
Antonín Dvořák (1841-1904):
4 Sbory (4 Songs), Op 29 (1876-78?)
Misto klekání (Evening’s Blessing)
Ukolébavka (Lullaby)
Nepovím (I Do Not Say It)
Opuštěný (The Forsaken)
ad.
American University Chamber Singers je studentský soubor skládající se ze studentů jak čistě hudebních tak uměleckých oborů American University. Byl založen současným ředitelem Danielem Abrahamem na jaře 2000 jako pomocný soubor k AU Chorus. Ve sboru působí každoročně 24 až 28 studentů, přijímaných na základě konkurzů vždy na začátku každého semestru. Sbor má za sebou řadu koncertních vystoupení a turné, a to včetně koncertu v Christ Church ve Winchesteru ve Virginii, koncertů s Národním filharmonickým orchestrem nebo turné po Rumunsku a Maďarsku.
Nedávno uváděný repertoár zahrnoval starou hudbu jako Bachova moteta Jesu, meine Freude a Lobet den Herrn, Cantatas Christlag in Todes banden a Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit (Actus tragicus), Händelův Dixit Dominus, Du aber, Daniel, gehe Georga Philippa Telemanna , ihn a Vivaldiho Magnificat, plus díla Buxtehudeho, Byrda, Gesualda, Josquina des Preze, Lottiho, Monteverdiho, Schütze, Sweelincka, Tallise a dalších.
Mezi klasická, romantická a současná díla, která nedávno soubor představil, patřila světová premiéra Stromu od Grega Bartholomewa, Brahmsův Liebeslieder, op. 52, Brittenův Rejoice in the Lamb a Ceremony of Carols, With a Poet’s Eye od Cary Johna Franklina, Fair Weather Carols Haiga Mardirosiana, Songs of the Rose Jerzyho Sapieyevskiho, Carols of Death a Prelude for Voices Williama Schumanna, Music Flos Campi Vaughana Williamse, Schubertova mše G dur, Graveside Kim Shermanové a díla Ysaye Barnwella, Margaret Bonds, Stephena Chatmana, Rene Clausena, Matthew Harrise, Sarah Hopkinsové, Roberta Pearsalla, Daniela Pinkhama, R. Murray Schafera, Petera Schickele, Bruce Sleda , Erica Whitacrea a Roberta Younga, plus mnoho amerických spirituálů a folkových aranžmá.
Daniel Abraham
Sborový a orchestrální dirigent a muzikolog; specialista na hudbu 17. a 18. století. Jako dirigent a vědec Abraham často vyhledával díla, která byla dnešnímu publiku dříve neznámá, a byl odpovědný za četné světové, severoamerické a regionální moderní premiéry staré hudby s mnoha představeními s využitím materiálů, které upravil z archivních rukopisných zdrojů. Abraham dirigoval koncerty v rámci dvou národních setkáními Americké muzikologické společnosti, jeho koncerty byly celonárodně vysílány na NPR’s Performance Today, Great Sacred Music a Sunday Baroque a rovněž dirigoval v John F. Kennedy Center for the Performing Arts, Music Center at Strathmore, National Women’s Museum of the Arts, National Portrait Gallery, Cosmos Club a na mnoha dalších místech na východě Spojených států. Spolupracoval s orchestry: Trinity Wall Street Baroque Orchestra a Trinity Chorus (New York) a jako dirigent působil s Massachusetts Northwestern All-State Chorus a univerzitními a profesionálními soubory v Bosně a Hercegovině, Kanadě, Chorvatsku, Německu, Řecku, Maďarsku, Kosovu, Makedonii, Černé Hoře, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Španělsku a v Egyptě. Za své výkony sklidil chválu z mnoha pozoruhodných zdrojů, včetně Gramophone, Washington Post, Choral Journal, BBC Magazine, Fanfare, Diapason, BBC Radio 3, American Record Review a Early Music America. Kromě prezentace staré hudby je zastáncem nové kompozice zejména amerických a kanadských sborových skladatelů. Dvacet jedna sezón byl uměleckým ředitelem a dirigentem The Bach Sinfonia, objevil se v celonárodně publikovaném seriálu PBS History Detectives a připravil sbory pro celostátní televizní vysílání, včetně galavečera Kennedy Center Honors Gala a Christmas ve Washingtonu. Spolupracoval s významnými dirigenty včetně Lenarda Slatkina, Michaela Tilsona Thomase, Leona Botsteina a s umělci, jako jsou Ray Charles, Andrea Bocelli a Kristin Chenoweth. Přednášel před Americkou muzikologickou společností a na národních a regionálních setkáních American Choral Director Association. Kromě jeho šesti komerčních zvukových nahrávek na labelech Dorian a Sonoluminus jeho nedávná vědecká práce zahrnuje: National Endowment for the Humanities (NEH) financovaný multidisciplinární zvukový projekt „Hearing Bach’s Acoustic“ s audiotechnologem Braxtonem Borenem, designérem interaktivních médií; kritické vydání sborové hudby Heinricha Bibera pro Carus Verlag; a spolueditoval s Alicí Kopfstein-Penk a Andrewem Weaverem svazek Leonard Bernstein a Washington, DC: Works, Politics, and Performance for Eastman Studies in Music (University of Rochester Press). Jeho další komerční nahrávka ALTISSIMA s virtuosem na barokní trubku Joshem Cohenem vyjde v lednu 2023 na labelu Chandos. Publikuje v časopise Choral Journal, je redaktorem The Carl Philipp Emanuel Bach Edition (OUP) a Cambridge University Press. Byl rovněž členem grantové komise Maryland State Arts Council, DC Commission on the Arts a Arts and Humanities Council of Montgomery Country (MD) a prezidentem státní pobočky MD/DC Americké asociace sborových ředitelů.
Koncert se koná v rámci 54. ročníku HF A. Dvořáka Příbram.