Klid lesa

Pořádá Sdružení Tadeáše Haenkeho, z. s. a město Chřibská

účinkují: 

Jiří Bárta – violoncello
Terezie Fialová – klavír

 

program: 

Johann S. B. – Suita pro violoncello solo č. 5 c moll, BWV 1011
Prélude / Allemande / Courante / Sarabande / Gavotte I & II / Gigue
A. Dvořák – Klid lesa pro violoncello a klavír, op. 68 č. 5
L. Janáček – Romance pro housle (violoncello) a klavír
A. Pärt – Spiegel im Spiegel pro violoncello a klavír
A. Pärt – Fratres pro violoncello a klavír

 

 

Jiří Bárta je nadšeným propagátorem soudobé hudby, spolupracoval mj. s Petrem Ebenem, Markem Kopelentem, Peterem Grahamem, Pavlem Zemkem, Martinem Smolkou či Ondřejem Kukalem. Mnoho skladeb, často pro něj napsaných, uvedl v české nebo světové premiéře. Neváhá znovuobjevovat i skladby méně známých skladatelů 19. století, prakticky se zajímá o autentickou interpretaci staré hudby a vášnivě se věnuje komorní hudbě.

Je držitelem řady významných ocenění, mimo jiné Hammer Rostropovich Award (Los Angeles 1991), Europäische Förderpreis für Musik (Drážďany 1991), cen měsíčníku Harmonie za nejlepší českou nahrávku klasické hudby (1995, 1999), Klassik Heute Empfehlung, Gramophone Editor’s Choice či Grammy Award London (za společnou nahrávku písňového repertoáru s Magdalénou Koženou). Kromě Supraphonu natáčel Jiří Bárta i pro Lotos, Deutsche Grammophon a Hyperion. Jeho diskografie zahrnuje mj. Bachovy suity, Šostakovičovy koncerty, ale i Foerstrův koncert nebo Rubinsteinovy sonáty.

Terezie Fialová vystudovala hru na klavír na HAMU v Praze a na Hochschule für Musik und Theater v Hamburku. V mládí se věnovala také houslím, což obohatilo její hudební vnímání a interpretační schopnosti. Je vyhledávanou sólistkou i komorní hráčkou, která spolupracuje s předními českými i zahraničními interprety. Je laureátkou prestižních mezinárodních soutěží v Itálii, Holandsku, Rusku a Švýcarsku. Absolvovala mistrovské kurzy pod vedením Menahema Presslera, Josepha Kalichsteina či Ferenze Radosze v rámci Verbier Festival Academy. Koncertovala na prestižních světových pódiích, včetně pařížského Louvru, Laeiszhalle v Hamburku a Kennedyho centra ve Washingtonu. Kromě sólové dráhy se intenzivně věnuje komorní hudbě a je členkou několika významných souborů. Její interpretace se vyznačuje hlubokým citem pro hudební výraz, technickou precizností a mimořádnou muzikálností.

 

Koncert se koná v rámci 69. ročníku Dvořákova festivalu.